Auto put “zaobilazi” Novu Varoš i Prijepolje
Južni Jadran gradiće se preko Peštera, iako je postojala opcija da se gradi i preko Zlatibora. Tu odluku Ministarstvo građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja obrazlaže – pešterska trasa je jeftinija za izgradnju, a podići će se zapostvljeni deo Srbije koji ima šta da ponudi.
Resorno ministarstvo ostaje pri odluci iz 2008. da se auto-put gradi preko Peštera jer je ta trasa kraća 42 kilometra.Pomoćnik ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Saša Stojanović kaže to u startu podrazumeva jeftiniji projekat za oko 500 milina evra i da će samim tim doprineti razvoju pešterske visoravni, što jeste cilj Srbije da se ravnomerno razvija.
Tome se i nadaju u kraju kroz koji će proći autoput, jer ,kažu, poslednjih dvadeset godina zaostaju za razvijenim delovima Srbije.
„Cela Pešter je praktično ostala prazna, ovi gradovi naši koji su u okruženju se polako iseljavaju i ovo bi značilo nadu za te ljude da prolaskom koridora 11 mogu ponovo da očekuju ekonomski prosperitet i ekonomski razvoj „, kaže gradonačelnik Novog Pazara Meho Mahmutović.
Načelnik Zlatiborskog okruga razume potrebu da se Srbija ravnomernije razvija, ali smatra da je zlatiborska ruta isplativija za državu jer je njihova teritorija naseljenija, a privreda jača.
Načelnik zlatiborkog okruga Dimitrije Paunović kaže da opštinama Priboj, Prijepolje Sjenica, izgradnja koridora preko Golije ne donosi ništa, jer nemaju ni skijališta, hotele, ni staze.
Užičani zadovoljniji – auto-put će prolaziti na 20 kilometara od njih.
„Za nas je bitno da do kraja 2018. imamo završen auto-put do Požege a verujem da će to tako biti kada je premijer rekao“, rekao je gradonačelnik Užica Tihomir Petković i dodao da je bitno i da se kao deo puta prema Višegradu gradi i nastavi taj auto-put do Mačkata.
Prema najavama iz Vlade, deonica auto-puta od Beograda do Požege biće završena do kraja 2018. godine. Za deonicu od Požege do crnogorske granice tek treba da se pronađe izvor i model finansiranja.
PP Media