Problemi pribojskih i prijepoljskih autoprevoznika
Veliki broj privatnih autoprevoznika sa registrovanom autoprevozničkom radnjom suočeno je sa problemom koji je nastao usled novog zakona o autoprevoznicima kojim im se zabranjuje prevoz robe u međunarodnom transportu ka bivšim republikama SFRJ za koji do sada nisu bile potrebne takve dozvole.
Prema rečima brojnih autoprevoznika ova odluka osvanula je na graničnim prelazima bez zvanične najave zbog čega su nastali zastoji u saobraćaju, a natovarena vozila koja su se našla na carinskim terminalima ne mogu se cariniti već ih vraćaju na istovar.
„Ovo je ogroman problem, ja sam prevoznik 10 godina, sa pet vozila i šest radnika, za šta sam uredno plaćao dažbine i poreze svih ovih godina, međutim ovakva uredba nas je bacila na kolena kaže Muamer Kočević.
Prema njegovim rečima, ovom uredbom dovedeni su do bankrota, jer su mnoge njegove kolege uzele vozila na lizing i zadužili se kod banaka, a država je na ovaj način onemogućila da rade posao koji su obavljali godinama i sve se dogodilo preko noći.
Kočević kaže da licencu koju država traži ne mogu da dobiju kao autoprevoznici već kao DOO .
„Ako bi danas podneli zahteve potrebno je da prođe najmanje tri meseca za izdavanje rešenja. Postoji još jedan problem, a to je da zahtev za preregistraciju u DOO mogu da podnesu samo firme koje su starije od tri godine. Ko nema taj uslov jednostavno mora da zatvori firmu“, priča Kočović.
On tvrdi da je ova uredba donešena 04. avgusta 2015. godine, a rok za prergistraciju je 12. februar 2017. godine i da autoprevoznici samim tim dobijaju licencu za međunarodni saobraćaj.
„Sada smo zatečeni jer se sve ovo događa pre predviđenog roka, a Ministarstvo saobraćaja je na ovaj način zatvorilo ispostave carine za vozila koja nemaju tu licencu. To znači da za 25.000 ovakvih firmi ovo znači ključ u bravu i mi smo prinuđeni da ozbiljno razmišljamo o protestu“, kaže autoprevoznik iz Priboja Muamer Kočević.
PP Media