Tamne folije prazne džepove
U proseku 30 vozača dnevno skida zatamnjenje sa stakala kako bi izbegli kazne. Za atest treba 7.500 dinara, plus 9.000 za papirologiju. Čak 30 vozača dnevno skine tamne folije s prozora svojih automobila. Kao rezultat odluke kojom je saobraćajna policija pooštrila kontrolu automobila sa folijama zatamnjenim staklima, a o čemu su „Novosti“ pisale krajem decembra prošle godine, napravili su se redovi u specijalizovanim servisima.
– Svakodnevno nam dođe više desetina vlasnika vozila sa željom da skidanjem folija izbegnu ili kaznu koja im sleduje ili pak plaćanje nerazumno skupog atesta za folije – kaže Dragan S. iz poznatog servisa specijalizovanog za auto-stakla.
Postupak nije nimalo jednostavan, kažu majstori. Muke nastaju zbog jakog lepka koji spaja folije sa staklenim površinama. Pri tome ni postupak odlepljivanja nije nimalo jeftin, ističu vlasnici vozila.
– Da bih uradio atest na folije koje sam zalepio pre dve godine i platio ih 150 evra, treba mi potvrda proizvođača, koji traži 7.500 dinara, zatim bi trebalo da platim Agenciji za bezbednost saobraćaja i AMSS za potvrde, dozvole i atest, još oko devet hiljada dinara. Zato sam odlučio da ih skinem – kaže jedan od vozača kojeg smo zatekli u ovom servisu.
Ni ova operacija nije jeftina?
– Traže mi 500 dinara po staklu, pa ću platiti 1.500 dinara, a na drugim mestima cene idu i do 3.000 dinara – kaže naš sagovornik.
– Posle toga sledi novi tehnički pregled i za to će da mi uzmu 800 dinara. Ali jeftinije je od kazni i atestiranja – tvrdi on.
Naš sagovornik je imao sreće jer mu prilikom odlepljivanja folije sa zadnjeg stakla nije oštećen grejač.
– Upozoravamo sve klijente na mogućnost da im se prilikom odlepljivanja folija sa zadnjeg stakla uništi grejač, a tada moraju da menjaju staklo – kaže Zoran M., radnik servisa. – Cene se, u zavisnosti od vozila, kreću od 200 do 1.500 evra za novo staklo!
Bilo je i slučajeva da vozača zaustavi policija, da plati kaznu pa na kraju ode da uradi atest folije. Međutim, ispostavi se i da folije zbog refleksije koju imaju ne mogu ni da prođu pregled u AMSS i da na kraju vozač ne dobije atest. Tada sleduje skidanje folija i, kao po pravilu, one se veoma teško skidaju pa je dodatni trošak, u vidu kupovine zadnjeg stakla, neminovan.
– Jedan klijent je, računajući kaznu, neuspešno atestiranje, skidanje folija i kupovinu novog stakla, iskeširao 1.000 evra – tvrdi nam majstor iz servisa.
Izvor: Večernje novosti