Letnje održavanje seoskih puteva u Priboju u punom jeku, popravljeno oko 60 kilometara
Priboj – Opština Priboj gazduje sa oko 700 kilometara nekategorisanih, odnosno seoskih puteva, koji su zbog brdsko-planinske konfiguracije terena često ugroženi usled bujica, erozija, bujičnih potoka i klizišta, pa je njihovo održavanje veliki izazov.

Foto: Opština Priboj
Zahvaljujući konstantnoj podršci države i lokalne samouprave, poslednjih godina Opština Priboj sukcesivno nabavlja savremenu građevinsku mehanizaciju kojom raspolaže Javno preduzeće za uređenje građevinskog zemljišta i razvoj Priboja. Nabavljeni su traktor, kombinovana mašina tipa bagera, prošle godine je stigao moćni grejder, a ove godine i kamion kiper. Na taj način, ovo preduzeće sada ima kapacitete za zimsko čišćenje, ali i za letnje održavanje i sanaciju brojnih putnih pravaca.
Uprkos velikoj razuđenosti pribojskih sela, u poslednja dva meseca urađen je značajan obim poslova na brojnim putevima, posebno imajući u vidu aktuelnu poljoprivrednu sezonu, a naročito berbu malina u ovom kraju.
– Radimo ono što grejder može da uradi – na pročišćavanju trase i zatezanju puta, skidanju ivica, kopanju odvodnih kanala tamo gde je najneophodnije, kao i delimičnom nasipanju puta. Do sada je popravljeno oko 60 kilometara puteva u šest mesnih zajednica – Bučje, Кrajčinovići, Zabrnjica, Sastavci, Stari grad i Banja, a ovih dana nastavljamo sa radovima i u drugim mesnim zajednicama – istakao je Zdravko Pešut, direktor JP za uređenje građevinskog zemljišta i razvoj Priboja.
Pored savremene mehanizacije, preduzeće raspolaže i stručnim i motivisanim kadrom. Mlad i vredan rukovalac građevinskih mašina, Vasko Avramović, uspešno upravlja grejderom, dok Milo Jovanović, stručni saradnik za saobraćaj i puteve, svakodnevno obilazi teren, prati dinamiku radova, rešava eventualne probleme i koordinira sve aktivnosti. Pozitivne reakcije i pohvale meštana potvrda su dobro obavljenog posla, što je ujedno i najbolja preporuka za realizaciju ostatka plana.
Tamo gde grejder zbog gabarita ne može da prođe, koristi se kombinovana mašina, dok se na pojedinim deonicama angažuju i dodatni izvođači. Sve sa ciljem da seoski putevi budu u što boljem i funkcionalnijem stanju.
Posebno se apeluje i na veće angažovanje samih građana na terenu, naročito kada je reč o održavanju odvodnih kanala i raskresivanju putnih trasa, jer zajedničkim radom putevi ostaju prohodni i bezbedni tokom cele godine.
PP Media