Na prugama novi red vožnje

Novi red vožnje stupio je na snagu na prugama Srbije i važiće do 14. decembra naredne godine, saopštila je „Infrastruktura železnice Srbije“.

U putničkom železničkom saobraćaju od danas svakodnevno će na srpskim prugama saobraćati ukupno 400 vozova, od čega 24 međunarodna i pogranična, 239 daljinskih i lokalnih u unutrašnjem saobraćaju, 134 BG Voza i tri agencijska.

Jedini operater u putničkom saobraćaju je železnička kompanija „Srbija Voz“.

U teretnom saobraćaju na prugama „Infrastrukture železnice Srbije“ u narednih godinu dana biće ukupno pet prevoznika, što je za dva više nego prošle godine, a veći broj operatera čeka na dobijanje dozvola i trasa za organizaciju robnog železničkog transporta.

„U novi red vožnje ušli smo sa oko 721 kilometrom pruga, na kojima je moguća brzina vozova između 100 i 120 kilometara na sat. U odnosu na prethodni red vožnje, povećali smo i osovinsko opterećenje na prugama Ruma-Šabac-Brasina, Novi Sad – Zrenjanin i Požarevac – Majdanpek – Prahovo Pristanište“, kaže se u saopštenju.

Kao najznačajnije ističe se da je jedinoj deonici Koridora 10, gde je osovinsko opterećenje bilo 20 tona po osovini Resnik – Mladenovac – Velika Plana, osovinsko opterećenje povećano na 22,5 tona po osovini.

„Zahvaljujući projektima izgradnje i modernizacije srpskih železnica u proteklih pet, šest godina, uz punu podršku i pomoć Vlade Republike Srbije i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, mi danas na srpskim prugama imamo oko 40 deonica na kojima naši vozovi mogu da razviju maksimalnu brzinu između 100 i 120 kilometara na sat“, izjavio je generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić, koji je tokom noći prelaska na novi železnički red vožnje obišao železničke čvorove Subotica, Novi Sad i Beograd.

Tako po novom redu vožnje brzinama između 100 i 120 kilometara na sat vozovi mogu da saobraćaju, pored ostalog, i na deonicama pruga između Batajnice i Šida, na niškoj i barskoj pruzi, na pruzi Pančevački most – Pančevo Glavna, ali i na prugama Pirot – Dimitrovgrad, Futog – Odžaci, Karavukovo – Bogojevo i Kraljevo – Čačak.

Tokom naredne godine, kako se navodi, biće nastavljeni radovi na izgradnji pruge za velike brzine između Beograda i Novog Sada.

Predstoji i početak radova na rekonstrukciji pruga Niš – Dimitovgrad iz kredita Evropske investicione banke, Niš – Brestovac iz IPA fondova i Jajinci – Mala Krsna, iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

Povećanju brzina na srpskim prugama doprinos će dati i nastavak realizacije projekta rekonstrukcije regionalnih pruga u Srbiji.

„Infrastruktura železnice Srbije“ u proteklih godinu dana pet putnih prelaza osigurala je najsavremenijom automatskom opremom, po prvi put počelo je opremanje putnih prelaza reflektorskim osvetljenjem, video nadzorom i vibro trakama, a veći broj putnih prelaza građevinski je uređen. U narednoj godini, zahvaljujući sredstvima iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, 25 putnih prelaza biće opremljeno video nadzorom i reflektorskim osvetljenjem.

Pored toga, sredstvima Svetske banke od 13 miliona dolara, savremenim osiguranjem biće opremljeno 60 putnih prelaza širom Srbije, a plan je da tenderske procedure za ovaj posao započnu već u martu naredne godine.

U prethodnih godinu dana „Infrastruktura železnice Srbije“ otpočela i rekonstrukciju staničnih zgrada, u koje je tokom 2018. godine uložila 100 miliona dinara, a ova akcija ce biti nastavljena i u narednoj godini, navedeno je u saopštenju.

PP Media