Privrednici Priboja traže ponovno otvaranje Carinske ispostave: „Rast privrede zahteva efikasniju logistiku“
Priboj – Privrednici iz Priboja uputili su zvaničan zahtev za ponovno uspostavljanje Carinske ispostave u svom gradu, koja je ukinuta 2004. godine, a svi carinski poslovi preusmereni su u Prijepolje. Kako navode u dopisu upućenom Ministarstvu finansija, Upravi carina, Privrednoj komori Srbije i lokalnoj samoupravi, ovakav korak postao je neophodan usled pojačane privredne aktivnosti i novih saobraćajnih okolnosti koje otežavaju poslovanje.

Foto: A.Rovčanin
Zatvaranjem državnog puta Bistrica–Priboj, zbog istražnih radova za potrebe RHE „Bistrica“, privrednici su prinuđeni da koriste alternativne, znatno duže i neadekvatne putne pravce, što značajno povećava logističke troškove i ugrožava rokove u izvoznim i uvoznim poslovima.
Na inicijativu 25 privrednih subjekata iz Priboja održan je sastanak u prostorijama Slobodne zone sa predstavnicima lokalne samouprave i privrede. Tom prilikom, predsednik Skupštine opštine Priboj, Boris Mrdović, obećao je punu podršku inicijativi, istakavši da lokalna samouprava stoji na raspolaganju za obezbeđenje adekvatnog prostora i infrastrukture za potrebe carinske službe.
– Otvaranjem i razvojem malih i srednjih preduzeća u Priboju, pokazuje se da je ponovna uspostava Carinske ispostave neophodna. Njena neposredna blizina svim učesnicima u carinskom postupku znači mnogo – u pogledu informisanja, efikasnog transporta i bržeg plasmana robe, ističe se u zajedničkom dopisu privrednika.
Pored aktuelnih saobraćajnih problema, kao dodatni argument ističe se podatak da se, prema nezvaničnim saznanjima privrednika, čak 65% ukupnog carinskog prometa Carinske ispostave Prijepolje odnosi na privredna društva iz Priboja. To, smatraju, dodatno potvrđuje potrebu da Priboj dobije sopstvenu ispostavu, kako bi se poslovanje olakšalo i unapredilo.
Zatvaranje Carinske ispostave 2004. godine, koje je tada obuhvatalo širi region, predstavljalo je težak udarac za pribojske firme, a današnja situacija, kako kažu privrednici, postaje sve teža zbog saobraćajnih ograničenja i kašnjenja u isporukama, što može dovesti i do penala i gubitka stranih partnera.
Trenutna infrastruktura za uspostavljanje ispostave već postoji – u Slobodnoj zoni funkcioniše Carinski referat, postoji kancelarijski prostor, vaga za merenje i parking za kamione. Pominje se i nekadašnja lokacija na železničkoj stanici, a krajnju odluku o najpovoljnijoj lokaciji trebalo bi da donese Uprava carina.
Privrednici poručuju da je ponovna uspostava Carinske ispostave ključna za održivost i dalji rast pribojske privrede, koja sve više zauzima značajno mesto u regionalnoj i nacionalnoj privrednoj slici.
PP Media