Rakija „Braće Tomašević“ osvaja region

Porodično preduzeće „Braća Tomašević” koje se prvenstveno bavi proizvodnjom rakija od voća polako sa svojim asortimanom osvaja ne samo naše tržište već i ceo region.

„Naše rakija marke Ognjena ostvarila je u proteklih dve nedelje na reprezentativnim takmičenjima u ocenjivanju kvaliteta rakija brojna priznanja. Pre 14 dana na Sajmu šljiva u Osečini, najvećem festivalu voća i proizvoda od voća u Srbiji, dobili smo pehar za prvo mesto gde smo postali aspolutni šampioni, priznanje za najbolju voćnu rakiju od kajsije i pehar za treće mesto u kategoriji rakija travarica. Ukupno pet velikih zlatnih medalja, devet zlatnih medalja i dve srebrne za kvalitet naših rakija. Prošle nedelje u Užicu je održan Žestival, veoma uspešan i reprezentativan, gde od šest uzoraka rakija koje smo poslali četiri su dobile zlatne medalje, a dva srebrne”, rekao je suvlasnik i menadžer preduzeća „Braća Tomašević” Vukosav Tomašević.

Rakija ove destilerije proteklog vikinda našla se i u Ugljeviku, u Republici Srpskoj, gde je održan jedan od dva najveća festivala šljive u Bosni i Hercegovini.

Rakija Braće Tomašević osvaja region, foto: www.ppmedia.rs

„Učestvovali smo sa dva uzorka, jer nenamernom greškom četiri uzorka nam nisu ocenjena. Veliku zlatnu medalju i tutulu šampiona u svojoj kategoriju je osvojila naša rakija od dunje, a zlatnu medelju rakija od jabuke”, ističe Tomašević dodajući da ih sve medalje i pehari čine veoma ponosnim.

Preduzeće „Braća Tomašević” i ranijih godina je osvajalo značajna priznanja na takmičenjima gde se ocenjivao kvalitet.

„U Osečini smo i ranije dobijali priznanja, u Ugljeviku 2014. osvojili pehar za prvo mesto i tutulu šampiona 2013. za najbolje vino i rakiju u Srbiji. Na takmičenju za najbolju srpsku šljivovicu koje organizuje Institut za voćarstvo u Čačku osvajali smo druga i treća mesta. Sve je to značajan dokaz o kvalitetu rakije koje proizvodimo”, kaže Tomašević.

Vukosav Tomašević suvlasnik preduzeća, foto: www.ppmedia.rs

Prema njegovim rečima sve visoke ocene su dokaz i ispravnost poslovne filozofije.

„Kada smo 2010. godine registrovali proizvodnju rakije i krenuli u proizvodnju za tržište, tada smo za cilj postavili da proizvodnja bude visokog kvaliteta. Na sreću angažovali smo najbolje stručnjake i saradnike sa Poljoprivrednog fakulteta i instituta iz cele Srbije. Spojili smo to znanje i najnovija naučna dostignuća sa tradicionalnom proizvodnjom rakije, a proizvod svega toga su rezultati koji se vide. Sa ponosom možemo da kažemo da je rakija Ognjena u samom vrhu kvaliteta rakija i žestokih alkoholnih pića u Sribiji, a bogami i šire”, rekao je Tomašević.

Planovi preduzeća „Braća Tomašević” su da u narednom periodu se okrenu ocenjivanju u inostranstvu, gde bi već krajem oktobra trebalo da učestvuju na takmičenju u Pragu.

„Pokušaćemo da i na međunarodnom planu verifikujemo ono što smo dobijali ovde u Srbiji i okruženju, jer je kvalitet trajno opredeljenje u kompaniji. Žao mi je što to izgleda nije dovoljno našoj lokalnoj samoupravi. Pa kada je gostovala Šarenica u našem kraju gde su priliku imali da se predstave proizvođači iz drugih opština i država, naše preduzeće nije pozvano da našu nagrađenu rakiju predstavi kao proizvod iz Prijepolja”, ističe Tomašević.

Za dobru rakiju potrebno je kvalitetno voće, ove godine izdala je samo kajsija.

„Kajsije je slabo rodila cena je bila visoka, a kvalitet je izostao. Tako da ove godine nismo ni pravili rakiju od nje, jer smo imali ranijih zaliha. Ostalo voće zadovoljava sa kvalitetom, nešto šljive smo već ispekli i kruške viljamovke. Trenutno na fermentaciji imamo nekoliko tona šljive što smo kupovali u okolini Prijepolja, istina očekivao sam da će biti više u ponudi. Međutim naglo i brzo je prošla, pa nismo kupili količine koje smo očekivali. Sada sledi jabuka i dunja, obe su dobro rodile i cene su im prihvatljive”, kaže Tomašević

Brojna priznanja na „rakijskim smotrama“ za Ognjenu, foto: www.ppmedia.rs

Inače, ove godine prvi put preduzeće „Braća Tomašević” će uvrstiti dva nova proizvoda u asortiman, rakiju od kupine i liker od kupine.
PP Media i GZS