U školama od naredne godine preduzetničko obrazovanje
Od naredne školske godine u školama koje za to pokažu interesovanje biće uvedeno preduzetničko obrazovanje i to neće biti novi predmet, već će u okviru postojećih kod dece da se razvija preduzetnički duh, rečeno je danas Tanjugu.
Savetnica ministra prosvete Gabrijela Grujić kaže da su se na projektno uvođenje preduzetničkog obrazovanja u osnovne škole odlučili jer je primećeno da deca nisu preduzimljiva i da ne znaju da sintetišu znanja iz različitih oblasti.
Ona smatra da sticanje reproduktivnog znanja u školama nije dobro, da deca u osnovnim školama moraju da uče kako da koriste razum i kako da povezuju znanje koje dobijaju iz više predmeta.
„Svi znamo da nastavnici mogu 30 odsto nastave na časovima da kreiraju na svoj način. Deca će u skladu sa svojim idejama, zajedno sa nastavnicima kreirati svoje projekte od petog do osmog razreda“, rekla je Grujić Tanjugu.
Ona precizira da će u osnovnim školama biti obezbeđene posete privrednika, ali i da će deca moći da posećuju privredne subjekte u njihovom okruženju, te da će u skladu sa potrebama privrede, zajedno sa nastavnicima, moći da kreiraju idejni projekat.
Pomoćnica ministra prosvete Vesna Nedeljković pojašnjava da će preduzetničko obrazovanje biti sastavni deo svih drugih predmeta na način na koji to predmetni nastavnici osmisle.
„Naša ideja je da preduzetništvo razvijamo unutar svih predmeta, a ne kao poseban predmet. Uvezivanjem sadržaja nastavnih predmeta napravićemo mlado biće koje je potpuno stremno da na preduzetnički način razmišlja“, rekla je Nedeljković.
Kao primer međupredmetnog uvezivanja ona navodi biologiju, srpski jezik, muzičko, kroz pesmu Desanke Maksimović „Livada kraj reke sanja“.
Pesma se obrađuje na časovima srpskog jezika, ali može da se poveže da biologijom i obradi koje biljne vrste postoje na livadi, a u okviru muzičkog osmisli kompozicija na tu temu.
Takođe, moguće je povezati tehničko, srpski jezik, istoriju, tako što će učenici sa nastavnicima tehničkog napraviti mostove od različitih materijala, a zatim sa nastavnikom srpskog jezika obrađivati i čitati Ivu Andrića, a sa nastavnicima istorije obrađivati ko je sve i kada gradio mostove u Srbiji.
„Vešto motivisan nastavnik mora da rukovodi projektima sa decom. Povezivanjem sadržaja iz različitih predmeta deca stiču funkcionalno, a ne reproduktivno znanje, kao do sada“, naglasila je ona.
Izvor: tanjug