Učitelj iz Prijepolja kandidat za titulu najboljeg nastavnika sveta

Troje nastavnika iz Srbije, među kojima je i Dragan Kuveljić učitelj u Osnovnoj školi Milosav Stiković sa Kolovrata, ušli su u najuži krug kandidata za titulu najboljeg nastavnika sveta. Pored njega kandidati su i Tatjana Marković Topalović, nastavnica fizike u srednjoj školi Dr Andra Jovanović u Šapcu i Katarina Veljković, nastavnica računarstva i informatike u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji.

O tome je odlučio žiri nacionalnog takmičenja, a Udruženje „Živojin Mišić“ proglasilo je pobednike koji će se boriti za titulu najboljeg na svetu u okviru projekta „National Teacher Prize“ koji je deo projekta „Global Teacher Prize“, a koji organizuje Varkey fondacija.

Varkey fondacija osnovana je 2010. godine, sa uverenjem da je nastavnička profesija ključna za globalnu budućnost, a Udruženje „Živojin Mišić“ je partner fondacije od prošle godine.

Projekat „Najbolji edukatori Srbije“ postao je tako predkvalifikaciono takmičenje za „National Teacher Prize“, a u Udruženju „Živojin MIšić“ kažu da im je cilj da od već nagrađenih najboljih edukatora Srbije izaberu one koji će nas predstavljati u svetu.

Učitelj Dragan Kuveljić

„Kroz ovaj projekat želimo još jednom da pohvalimo, nagradimo i ohrabrimo izuzetne nastavnike u Srbiji i damo im mogućnost da se nađu na jednom od najvećih svetskih takmičenja u sferi obrazovanja“, kažu u Udruženju „Živojin MIšić“.

U žiruju su ove godine bili Branislav Ranđelović, v. d. direktora Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Dragica Pavlović Babić, koordinatorka PISA istraživanja u Srbiji, Dušan Basalo, partner u konsultantskoj kompaniji „Atria Group“, Ivana Cenerić, koordinatorka istraživanja u Centru za obrazovne politike, Srđan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije, Srđan Verbić, bivši ministar prosvete, i Vigor Majić, direktor istraživačke stanice Petnica.

A kriterijumi koje su kandidati morali da ispune, a koje propisuje organizator Teacher Prize za ovu godinu, bili su – upotreba efektivnih nastavnih praksi koje utiču na kvalitet obrazovanja na globalnom nivou, upotreba inovativnog nastavnog programa koji je inspirisan metodama koje rešavaju nove izazove u budućnosti, lična postignuća, uticaj na zajednicu, razvijanje učenika kao građanina sveta, prepoznavanje njihovog rada od zajednice.
PP Media