Gold gondola se širi ka Pribojskoj Banji i Mokroj Gori
Čajetina/Priboj/Zlatar – Predsednik Opštine Čajetina Milan Stamatović najavio je u nedavnom intervjuu Zlatiborskim vestima tender za nabavku opreme za novi krak Gold gondole do Čigote, kao i mogućnost da se ovaj projekat proširi ka Mokroj Gori i Pribojskoj Banji.
Iz Opštine Čajetina za Biznis.rs potvrđuju da postoji plan da se umreže Priboj i Mokra Gora, gde bi Zlatibor bio baza. To bi svakako poboljšalo turističku ponudu i Pribojske Banje i Zlatara i Mokre Gore.
Prenose i da su zadovoljni ostvarenim rezultatima Gold gondole, jer je Opština Čajetina krajem 2021. godine isplatila i poslednju ratu kredita, uz milion evra podrške obezbeđenih od strane Vlade Srbije. Najambicioznija turistička atrakcija Zlatibora će u budućnosti donositi prihod koji će doprineti dodatnim ulaganjima u turistički razvoj ove planine. Posle nešto više od godinu dana od zvaničnog puštanja u rad zlatiborska gondola u mogućnosti je da ostvaruje čist profit.
„Nadamo se da će možda, poučeni našim iskustvom, nastavak gondole krenuti ka Pribojskoj Banji i Mokroj Gori. To je još ranije bila ideja da radimo zajedno sa opštinom Priboj, ali i sa Mokrom Gorom i Kusturicom. To bi bila dobra turistička ponuda regionalnog karaktera, sa auto-putem i aerodromom, i tako bi se mogla poboljšati slika Zlatiborskog okruga“, navode iz Opštine Čajetina.
Najznačajniji zlatiborski projekat, Gold gondola, o kome se pre početka rada godinama pričalo, Zlatiboru je doneo više od očekivanog.
„Interesovanja turista za vožnju najdužom panoramskom gondolom na svetu premašila su sva očekivanja, pa je od početka rada prevezla blizu 300.000 putnika, a samo u prvih mesec dana ove godine – 40.000. Iskustvo je pokazalo da je taj broj u prvoj godini uvećan više od tri puta, pa treba reći i da je zlatiborska gondola ono što je bilo predviđeno za deset, ostvarila već u prvoj godini rada. Računica se ne može meriti dinar za dinar, ali se jasno vidi u širem napretku razvoja turističkih potencijala. Gondola je zbog svoje impozantne dužine Zlatibor stavila na svetsku turističku mapu. Pored interesovanja turista poraslo je i interesovanje investitora, cena nekretnina takođe, kvalitetom usluga je unapređen turizam, pa je veliki broj indirektnih pokazatelja koji su potvrdili isplativost investicije u koju je opština Čajetina iz svojih sredstava uložila 13,5 miliona evra. Postala je samoodrživa, ali i sposobna da u budućnosti, iz svojih sredstava, finansira sve svoje dalje dodatne sadržaje“.
Naš sagovornik iz Opštine Čajetina dodaje da su radnici JP “Gold gondola Zlatibor” morali proći čitav niz obuka kako bi bili osposobljeni za obavljanje svih poslova koje ovako odgovorno radno mesto zahteva.
Izvor: Biznis.rs