Novi asfalt kroz Vraneša

Nova Varoš – Rekonstrukcija prve deonice puta Кokin Brod – Priboj od 3,7 kilometara. Drenažni sistem i ojačana podloga, a kolovoz od šest metara. Radovi uz semafore i jednosmerni saobraćaj.

Dočekali carski drum – kolovoz od šest metara, foto: D.Gagričić

Prošlog petka postavljeni su prvi metri nosećeg sloja asfalta na desnoj kolovoznoj traci od Pjanskog krša prema Međi i Radoinji, deonici državnom putu II B reda Кokin Brod – Priboj.

-Rekonstrukcija 3,7 kilometara puta počela je u prvoj polovini avgusta. Trasa se u postojećim elementima puta proširuje na obe strane, uz ojačanje podloge kamenom, gradnju drenažnog sistema i propusta za odvođenje površinskih voda. Кolovoz će biti širok šest metara sa rigolama od po 70 centimetara i ivičnjacima duž cele trase – kaže Dževad Hurić, građevinski inženjer, rukovodilac radova užičkih „Puteva“.

Drenažni sistem za odvođenje površinskih voda, foto: D.Gagričić

Posle više godina čekanja i najava, radovi po projektu novosadske firme „Via inžinjering“ finansiraju se iz državne kase. Na trasi je angažovano šest bagera i druge mašine kao i više kamiona koji odvoze zemlju, dovoze tampon iz majdana u Draževićima i asfalt iz putarske baze u dolini Lima.

Radovi teku uz jednosmeran saobraćaj i semafare na dva dela trase, a lepo vreme putarima ide na ruku. Još se, kažu, radi deo projekta, pa nije poznata konačna suma koštanja. Prema nekim nezvaničnim najavama, radovi na 27 kilometara puta okončaće se za dve godine.

Ova saobraćajnica je od velikog značaja za industriju, poljoprivredu, turizam i druge grane privređivanja i meštane u međurečju Uvca i Lima i okoline. Pored toga što povezuje opštine Nova Varoš i Priboj i njihova sela, omogućava brži izlazak Pribojskoj Banji na magistralu Zlatibor – južni Jadran, kao i vezu sa graničnim prelazom Uvac, na međi Srbije i BiH.

Put Кokin Brod – Radoinja – Rutoši građen je u vreme podizanja objekata hidroenergetaskog sistema na Uvcu – brane HE „Bistrica“ u Radoinji i tunela u Rutošima.

-Кolovoz je bio od četiri metra i u nekoliko navrata i na nizu deonica je proširivan, ali je imao lošu podlogu i znatno je oštećen. Dosadašnji asfalt se uklanja i meštani ga mogu koristiti za lokalne saobraćajnice – podseća Hurić.

Zlatarinfo i PP Media