Pooštreni uslovi registracije, odzvonilo vojnim kamionima

Više od 50 vlasnika kamiona ima problem sa registracijom svojih vozila i to samo zato što su vojna. Džanko Bjelak iz Prijepolja jedan je od njih, koji kaže da već mesec dana ne može da registruje kamion iako je u njegovom vlasništvu već sedam godina.

„Za sve ove godine to nije bio problem, sada odjednom postaje. Imam čak i atest za njega. Jedino objašnjenje koje smo dobili i to usmeno na tehničkom pregledu jeste da je zabranjena registracija vojnih kamiona, ništa drugo. Oni ne znaju da nam objasne zbog čega i zašto”, rekao je Bjelak za Glas zapadne Srbije.

Vlasnika vojnih kamiona ima i u Novoj Varoši i Priboju i svi zajedno su se obratili advokatu, ali kako kažu ne znaju koga da tuže.

„Ovo ne može ovako da se završi, 100 kuća živi od posla preko ovih kamiona. Ako se problem ne reši moraćemo da izađemo i blokiramo put”, kazao je Bjelak.

Rovčanin: Novim pravilnikom pooštreni uslovi registracije

Međutim, prema rečima Harisa Rovčanina iz prijepoljske firme Logistik Frend doo, stupanjem na snagu novih pravilnika koji se primenjuju na liniji tehničkih pregleda došlo je do značajnih promena kada je reč o ovakvim vozilima.

Haris Rovčanin, Logistik frend doo Prijepolje, foto: GZS

“Кontrolori na tehničkim pregledima se sve više susreću sa problemima oko vozila koja su nekada bila registrovana, a danas su za produženje registracije takvih vozila potrebna naknadna ispitivanja, odnosno atestiranja od strane Agencije za bezbednost saobraćaja”, tvrdi Rovčanin.

On je potvrdio da su ovim pravilnikom naročito pogođeni vlasnici vozila koja su nekada kupljena od vojske, koja su pravljena za njihove potrebe i kao takva nisu morala da ispunjavaju pojedine uslove predviđene današnjim pravilnicima, pa se zbog toga moraju dodatno ispitati.

“Takva vozila su uglavnom imala naknadne prepravke od strane vlasnika ili korisnika, oni su ih prilgođavali svojim potrebama i poslovima koje su obavljali, pa su na primer takva vozila imala naknadno ugrađene utovarne ruke, čekrke za vuču tereta, šticeve za prevoz drva i tome slično”, navodi Rovčanin.

On je istakao da su svi tehnički pregledi dobili dopis od MUP – a, u kome se navodi da sva vozila koja su kupljena od vojske moraju biti ispitana i moraju zadovoljavati sve uslove koje predviđaju današnji pravilnici.

“Vlasnici takvih vozila ne beže od atestiranja, međutim procedura uopšte nije jednostavna i često košta po par hiljada evra, za saglasnosti, projektnu dokumentaciju i prilagođavanje vozila uslovima koje danas treba da ispune da bi se mogla registrovati”, rekao je Rovčanin.

Prema njegovim rečima uvedena je još jedna novina koja se odnosi na vozila koja su kupljena od Vojske Srbije a imaju najveću dozvoljenu masu preko 3500 kilograma.

“Takva vozila moraće da imaju ugrađen i baždaren tahograf”, kaže Rovčanin. On je dodao da vozila koja su nekada bila atestirana od strane ovlašćenih laboratorija, ukoliko zadovoljavaju sve potrebne uslove predviđene današnjim pravilnicima, neće imati nikakvih smetnji pri produženju registracije.

GZS i PP Media

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *