Produžava se februarski raspust

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić doneo je odluku o izmeni Кalendara obrazovno-vaspitnog rada za osnovne i srednje škole na osnovu čega će neradni dani za učenike biti i 17. i 18. febrauar.

Foto: A.Rovčanin

„Nakon brojnih konsultacija i nakon sagledavanja celokupne situacije i predviđanja da se pik ovog talasa virusa očekuje sredinom meseca doneo sam odluku o produžetku raspusta“, naveo je Ružić, a saopštilo resorno Ministarstvo.

Učenici će tako, spajanjem vikenda, državnog praznika i dodatna dva dana, imati ukupno devet slobodnih dana, a prvi radni dan biće ponedeljak, 21. februar.

Zbog trodnevnog produžetka jesenjeg raspusta u prvom polugodištu, kao i zbog ove odluke, škole su u obavezi da do kraja školske godine nadoknade dva radna dana, dok će školska godina biti produžena za tri dana, i umesto do 21. juna trajaće do petka, 24. juna ove godine.

On je apelovao na učenike i zaposlene u sistemu obrazovanja da tokom predstojećeg raspusta budu odgovorni prema sebi i svojim najbližima i poštuju propisane epidemiloške mere kako ne bi došlo do novih zaražavanja.

Кako se navodi, od ponedeljka 7. februara u srednjim školama i drugom ciklusu osnovne škole (5-8. razreda) nastava će se odvijati po kombinovanom modelu, dok će učenici od 1. do 4. razreda osnovne škole nastavu pohađati neposredno, odlučio je Tim za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola.

Prema podacima Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ u nedelji od 27. januara do 2. februara 2022. godine broj obolele dece školskog uzrasta od 6 do 18 godina je bio 4.935.

U osnovnim i srednjim školama u Srbiji ukupno je 87 odeljenja (16 i manje učenika), koja su zbog najmanje tri slučaja infekcije učenika u odeljenju promenila način organizacije rada sa neposrednog rada na onlajn nastavu u poslednjih 10 kalendarskih dana.

Кako se precizira u saopštenju, ukupno je 363 odeljenja (17 i više učenika) koja su zbog najmanje dva slučaja infekcije učenika u odeljenju promenila način organizacije rada sa neposrednog na kombinovani model u poslednjih 10 kalendarskih dana i 143 grupa u kojima se iz kombinovanog modela nastave prešlo na onlajn (pojava tri slučaja infekcije učenika) u poslednjih 10 kalendarskih dana.

PP Media