Turska je postala kulturno žarište za bogate evropske putnike
Turska/Istanbul/Ankara – Sa svojim dobro vođenim hotelima, kvalitetnom uslugom i gostoprimstvom, Turska nije samo veoma popularna destinacija za porodični odmor, već je zahvaljujući nedavnim investicijama i efikasnim novim strategijama kulturna destinacija za bogate putnike.
![](https://ppmedia.rs/wp-content/uploads/2024/03/Screenshot_20240306_161520_Gallery-1024x678.jpg)
Foto: Promo
U ovom važnom razvoju, privatni sektor je uvek bio uspešan i inovativan u svom pristupu, a tursko Ministarstvo kulture i turizma koje obično deluje sa odlučnim opredeljenjima, odigralo je značajnu ulogu. Ministarstvo, kojim rukovodi iskusni turistički stručnjak Mehmet Nuri Ersoj razvilo je proizvode koji zahtevaju kratkotrajni boravak kao što su: međunarodni događaji, sportski turniri i festivali. Ovi napori su značajno unapredili posete bogatih pojedinaca zemlji.
Štaviše, Ministarstvo je stvorilo različite podsticaje za turiste da napuste udobne hotelske objekte u Turskoj zbog izleta. Sa namerom da poveća broj turističkih atrakcija, proširila su se arheološka iskopavanja koja će se sprovoditi tokom cele godine i povećao broj lokacija iskopavanja na 172 u okviru inspirativnog projekta „Nasleđe za budućnost“, na primer, uključivanjem regiona Bergama. Iskopavanja i restauracije ovde takođe treba da budu od koristi okrugu i okolnim gradovima, omogućavajući svim zainteresovanim stranama u gradu da iskoriste prihode od turizma. Pored toga, Ministarstvo je kreiralo inovativne koncepte kao što su „noćni muzeji“, koji omogućavaju turistima da posete monumentalne strukture i drevne gradove van redovnog radnog vremena. Ova inicijativa je dovela do rekordnog broja posetilaca muzeja na otvorenom poput Afrodizije.
![](https://ppmedia.rs/wp-content/uploads/2024/03/Screenshot_20240306_161613_Gallery-1024x678.jpg)
Foto: Promo
Sa ciljem da Tursku pretvori u top destinaciju za bogate turiste, Mehmet Nuri Ersoj, ministar kulture i turizma, želi da produži turističku sezonu na 12 meseci i privuče turiste u svih 81 pokrajina. On rezimira svoje ciljeve: „Mramorski i mediteranski regioni Turske pretežno ostvaruju 80% prihoda od turizma u zemlji. Egejski region čini oko 10%, dok se preostalih 10% deli na Crnomorski region i druge delove Anadolije. Jedan od naših ključnih ciljeva je povećanje broja turista i prihoda uz širenje turizma na druge regione različitim proizvodima. S tim u vezi, jedna od najvažnijih tema za nas je obala Egejskog mora: uprkos svom potencijalu, kulturnim dobrima, obalama i prirodnim resursima, nije tamo gde bi trebalo da bude što se tiče turizma. Stoga ćemo nastaviti sa našim nastojanjima da egejsku obalu stavimo više na dnevni red putovanja međunarodnih turista.
![](https://ppmedia.rs/wp-content/uploads/2024/03/Screenshot_20240306_161925_Gallery-1024x659.jpg)
Foto: Promo
Znajući da bogati i ekološki svesni turisti daju prioritet održivosti, ministar Ersoj ulaže velike napore da podstakne sertifikate održivosti turističkih objekata. Postignut je značajan napredak u ovom pogledu, pošto je više od 16.000 od približno 21.000 hotela u Turskoj uspešno dobilo sertifikate održivosti.
Agencija za promociju i razvoj turizma Turske (TGA), koja promoviše Tursku u više od 200 zemalja kako bi privukla istaknute turiste, ističe da Turska nije samo pogodna destinacija za odmor na moru, pesku i suncu, već sada nudi i više od 60 drugih turističkih proizvoda, kao što su priroda i avantura, krstarenje i plavo krstarenje, biciklizam i drugi sportovi, arheološke i kulturne ture, verske rute, kao i gastronomska iskustva. Uključivanje Istanbula, Izmira i Bodruma u prestižni Michelin vodič, jedan od najcenjenijih svetskih gastronomskih izbora, jasan je i ubedljiv dokaz uspeha akcija u ovom kontekstu. Još jedan dokaz kontinuiranih dostignuća Turske u ovom pogledu je sve veći broj lokacija na Uneskovoj listi svetske baštine, kao što su Ankara i drevni grad Gordion.
S ciljem da u bliskoj budućnosti postane treća po važnosti turistička zemlja na svetu, sa 56,7 miliona posetilaca i 54,3 milijarde dolara prihoda od turizma u 2023. godini, Turska takođe obećava da će biti jedna od najpoželjnijih destinacija za bogate turiste.
PP Media